dinsdag 5 januari 2010

Natuurdagboek van Koos Dijksterhuis


Dagelijks schrijft Koos Dijksterhuis een natuurdagboek voor het dagblad Trouw. Hij schrijft hierin over de binnenlandse natuur. Het natuurdagboek is jaren geleden begonnen door Henk van Halm, een bijzonder deskundig amateurbioloog. Zo'n twee jaar geleden volgde Koos Dijksterhuis hem op. Dijksterhuis heeft inmiddels bewezen ook een behoorlijke kennis van zaken te hebben.

Het is erg leuk om het natuurdagboek te lezen, vaak lees ik dingen die ik nog niet eerder wist.

Ik ben graag in de natuur, ik maak graag flinke wandelingen in de duinen en in andere natuurgebieden. Soms kom ik er door drukte lange tijd niet toe. Dan heb ik voor mijn gevoel, door het lezen van het natuurdagboek, toch nog een beetje contact met de natuur.

Het natuurdagboek is te vinden op:

http://www.trouw.nl/groen/opinie/natuurdagboek/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten